مهمترين نكات عكاسي پرتره از كودك

استوديو آتليه عكاسي كودك كفشدوزك

چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

مهمترين نكات عكاسي پرتره از كودك

۱۱ بازديد

يكي از لذت هاي زندگي عكاسي از نوزادان و كودكان است، يكي از زيباترين مدل هاي عكاسي، پرتره است. عكاسي پرتره شايد در نگاه اول كار ساده اي نباشد و نياز به دوربين حرفه اي و... باشد آتليه كفشدوزك نكاتي را براي عكاسي پرتره از كودكان در اينجا ذكر مي كند كه به شما كمك خواهد كرد اما اگر به دنبال روشي ساده و بدون دردسر هستيد حتما به يك آتليه تخصصي كودك مراجعه كنيد.

 

 

  • اولين قدم در عكاسي كودك اين است كه زمان را از دست ندهيد زيرا كودكان دائما در حال حركت و جنب و جوش هستند بايد تعداد زيادي عكس را ثبت كنيد تا يك عكس خوب داشته باشيد، نبايد منتظر زماني باشيد كه براي شما ژست بگيرند. از حالت عكاسي متوالي (continuous shooting) در دوربين خود استفاده كنيد تا بتوانيد در چند ثانيه بين ۲ تا ۵ عكس داشته باشيد.
  • براي انجام بهترين عكاسي كودك، در طول روز و با نور طبيعي عكاسي كنيد. نور روز به پوست كودك حالتي از نرمي خواهد داد. در صورت امكان از نور پنجره ها استفاده كنيد و از تابش مستقيم نور خورشيد اجتناب كنيد زيرا باعث ايجاد سايه در عكس خواهد شد
  • براي عكاسي كودك در حالات مختلف شما بايد سريع عمل كنيد پس سرعت شاتر را بالا برده و روي (1/500 يا بيشتر) تنظيم كنيد و براي ايجاد پس زمينه مات از ديافراگم باز (f/1.8-f/4) استفاده كنيد.
  • عكس هاي سياه و سفيد، كلاسيك براي عكاسي از كودكان گزينه مناسبي است. حالت عكاسي دوربين را به تقدم ديافراگم (AV) تغيير دهيد و يك ديافراگم باز براي خلق پس زمينه اي نرم و مات انتخاب كنيد. از نور سنجي نقطه اي بر روي چهره كودك استفاده كنيد. وقتي سياه و سفيد عكس مي گيريد به كنتراست (تفاوت بين روشن و تاريك) توجه كنيد. پس زمينه سياه و سفيد بيشترين گيرايي و هم چنين كنتراست در نورپردازي به عكس يك فضاي دراماتيك و رويايي مي دهد.
  • در عكاسي از كودكان بايد سريع عمل كنيد. پس سرعت شاتر بالا و يا ايزوهاي بالا را انتخاب كنيد. هيچ چيز بدتر از اين نيست كه يك لحظه ي عالي را عكاسي كنيد كه به دليل سرعت پايين شاتر محو و تار ثبت شود. در نور خوب روز شما بايد از سرعت شاترs  1/500 استفاده كنيد. همچنين اندازه هاي ديافراگم F/5.6 و بازتر هم به طور تجربي خوب هستند كه عكس هاي واضح و شارپي مي دهند و نياز به كم كردن سرعت شاتر نيست.

با توجه به مواردي كه ذكر شد كودكان سوژه هاي خيلي سختي براي عكاسي هستند و براي اينكه زيباترين لحظه ها را ثبت كنيد بايد صبور باشيد. آتليه كودك كفشدوزك براي ثبت بهترين لحظات فرزندان شما آتليه تخصصي نوزاد و كودك خود را مجهز به مدرن ترين تجهيزات عكاسي كرده تا بهترين دوران زندگي آنها را به ثبت رساند

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.